Selasa, 17 Mei 2016

Motivasi Belajar 1

Kecemerlangan akan tercipta apabila pelajar biasa

daripada keluarga biasa,

dengan kecerdasan biasa,

yang belajar di sekolah biasa...

BERUSAHA SECARA LUAR BIASA !


Setiap orang ada jatuh bangun dia... 

Saya sendiri pernah jatuh tersungkur dalam pelajaran..

Saya terlalu sedih sampai malu nak menghadap kawan -kawan lain.. 

Saya cuma pelajar biasa.. Kecerdasan biasa.. Semua biasa.. Saya tak ada apa-apa 

yang luar biasa..

Tapi saya berfikir sejenak...

Kalau saya nak berjaya saya kena berusaha secara luar biasa..

  • Jika sebelum ini saya kurang belajar, mulai sekarang saya mesti belajar lebih tekun

  • Jika sebelum ini saya mudah berputus asa, mulai sekarang saya akan berusaha dengan lebih gigih

  • Mulai sekarang saya mesti mencari jalan untuk memperbaiki kelemahan diri sendiri

  • Mulai sekarang saya mesti menggunakan peluang yang  ada untuk menguasai semua mata pelejaran



Nota kaki : Saat kita jatuh tersungkur, kita kena cari jalan untuk bangkit..Bukan terus hanyut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan